Στο μάθημα αυτό εξετάζεται η επίδραση των Σ&Ε τόσο στους μετόχους μιας εταιρείας όσο και στον καταναλωτή. Ως προς το πρώτο σκέλος αναλύεται το οικονομικό υπόβαθρο της νομοθεσίας που διέπει τις Σ&Ε και εξετάζονται ζητήματα διαμόρφωσης των σχετικών συμβάσεων και ευθύνης έναντι των δανειστών . Όσον αφορά τον καταναλωτή, η επίδραση των Σ&Ε στην ευημερία του έχει αμφιλεγόμενα αποτελέσματα. Αφ’ ενός μεν η συνένωση στοιχείων του ενεργητικού μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της αποτελεσματικότητας των επιχειρήσεων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές και καλύτερα ή/και νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Ταυτόχρονα όμως μπορεί να οδηγήσει σε συγκέντρωση της αγοράς και αντιανταγωνιστικές πρακτικές (εναρμονισμένες πρακτικές ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης) με αποτέλεσμα υψηλές τιμές. Στο μέρος αυτό του μαθήματος αναλύονται τα κριτήρια που θέτει ο νόμος, προκειμένου να κριθεί πότε οι Σ&Ε επιτρέπονται ή απαγορεύονται, ιδίως πότε απαιτείται ειδική έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την πραγματοποίησή τους, όταν το μέγεθός τους απειλεί με δημιουργία δεσπόζουσας θέσης.