Search
Close this search box.

Μάθημα

Accordion Content
Ειδίκευση Ι: Δίκαιο και Οικονομικά στον τομέα των Επιχειρήσεων
Δίκαιο και Οικονομικά των Επιχειρήσεων
Εταιρική Διακυβέρνηση
Ειδίκευση ΙΙ: Δίκαιο και Οικονομικά της Κυβερνητικής Πολιτικής
Δίκαιο και Οικονομικά του Περιβάλλοντος
Προστασία του Ανταγωνισμού: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο
Ειδίκευση ΙΙΙ: Δίκαιο και Οικονομικά
Ένα από τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Ειδίκευσης Ι
Ένα από τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Ειδίκευσης ΙΙ
Ειδίκευση Ι: Δίκαιο και Οικονομικά στον τομέα των Επιχειρήσεων
* Δύο από τα παρακάτω ή ένα από τα παρακάτω και ένα από την Ειδίκευση ΙΙ
Δίκαιο και Οικονομικά της Ιδιωτικής και Κοινωνικής Ασφάλισης
Δίκαιο και Οικονομικά των Ξένων Επενδύσεων και της Χρηματοδότησης της Ανάπτυξης
Νομικό Πλαίσιο και Οικονομική Ανάλυση των Εργασιακών Σχέσεων
Προστασία του Καταναλωτή: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο
Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Οικονομική ανάλυση των Νέων Τεχνολογιών
Τραπεζικό Δίκαιο και Οικονομικά
Χρηματοοικονομική και Δίκαιο της Κεφαλαιαγοράς
Ειδίκευση ΙΙ: Δίκαιο και Οικονομικά της Κυβερνητικής Πολιτικής
* Δύο από τα παρακάτω ή ένα από τα παρακάτω και ένα από την Ειδίκευση Ι
Διεθνείς Οργανισμοί και Διεθνές Εμπόριο
Διεθνές και Ευρωπαϊκό Δίκαιο και Οικονομικά του Περιβάλλοντος
Δίκαιο και Οικονομικά της Ενέργειας
Ειδικά Θέματα Ανταγωνισμού: Καταχρηστική Εκμετάλλευση Δεσπόζουσας Θέσης, Κάθετες Σχέσεις και άλλα θέματα
Ποινική καταστολή του Οικονομικού Εγκλήματος και της Διαφθοράς
Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Εποπτεία Τραπεζών
Συγχωνεύσεις και εξαγορές
Ειδίκευση ΙΙΙ: Γενική Ειδίκευση
* Δύο από τα παρακάτω
Ένα από τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Ειδίκευσης Ι
Ένα από τα δύο υποχρεωτικά μαθήματα της Ειδίκευσης ΙΙ
Τίτλος

Προστασία του Καταναλωτή: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο

Καθηγητές
Τύπος Μαθήματος
Μάθημα Επιλογής
Περιγραφή

Το μάθημα ξεκινά εμπλουτίζοντας το βασικό οικονομικό μοντέλο που οδηγεί στην οικονομική αποτελεσματικότητα με ζητήματα όπως ασυμμετρία πληροφόρησης, διαφήμιση και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση, έτσι ώστε να εδραιωθεί η ανάγκη προστασίας του καταναλωτή. Προσεγγίζοντας τα θέματα αυτά με την βοήθεια των οικονομικών της πληροφόρησης (informational economics) και συμπεριφορικών οικονομικών (behavioral economics), αναδεικνύονται οι βασικοί κοινωνιολογικοί και οικονομικοί λόγοι για την προστασία του καταναλωτή και ο τρόπος με τον οποίο η προστασία αυτή μετουσιώνεται σε νομοθετική ρύθμιση. Ειδικότερα, εξετάζονται τα πεδία των ΓΟΣ, των συμβάσεων εκτός εμπορικού καταστήματος και από απόσταση, της ευθύνης του παραγωγού από ελαττωματικά προϊόντα, της ευθύνης του παρέχοντος υπηρεσίες και ζητήματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών. Επίσης αναλύεται ο ρόλος των δικαστικών αποφάσεων και των κρατικών ρυθμίσεων στην συμπεριφορά των καταναλωτών και των αγορών, η σημασία της ανεξάρτητης αρχής του Συνηγόρου του Καταναλωτή καθώς και άλλων οργανισμών, όπως ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων και ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, τέλος δε η σημασία των εθελοντικών συστημάτων πιστοποίησης ποιότητας.