Στο μάθημα αυτό εξετάζεται η επίδραση των συγχωνεύσεων και εξαγορών τόσο στους μετόχους μιας εταιρείας όσο και στον καταναλωτή. Ως προς το πρώτο σκέλος αναλύεται το οικονομικό υπόβαθρο της νομοθεσίας που διέπει τις συγχωνεύσεις και εξαγορές και εξετάζονται ζητήματα διαμόρφωσης των σχετικών συμβάσεων και ευθύνης έναντι των δανειστών. Όσον αφορά τον καταναλωτή, αναλύεται η επίδραση των οριζόντιων συγχωνεύσεων κι εξαγορών στη διαμόρφωση των τιμών. Αν και η συνένωση στοιχείων του ενεργητικού μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της αποτελεσματικότητας των επιχειρήσεων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να προσφέρουν χαμηλότερες τιμές και καλύτερα ή/και νέα προϊόντα, ταυτόχρονα οδηγεί σε αύξηση της συγκέντρωσης των πωλήσεων δημιουργώντας έτσι κίνδυνο πρακτικών που μειώνουν τον ανταγωνισμό (εναρμονισμένες πρακτικές ή κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης) με αποτέλεσμα υψηλές τιμές. Στο μέρος αυτό του μαθήματος εξετάζεται η επίδραση οριζόντιων συγχωνεύσεων στην τιμή του προϊόντος, πότε ο νόμος επιβάλλει έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και υπό ποιες προϋποθέσεις η Επιτροπή εγκρίνει συγχωνεύσεις κι εξαγορές. Τέλος, εξετάζονται από νομικής και οικονομικής άποψης οι επιπτώσεις στον ανταγωνισμό περιπτώσεων κατά τις οποίες σημαντικό μέρος του μετοχικού κεφαλαίου μιας επιχείρησης ανήκει είτε απ’ ευθείας σε έναν ανταγωνιστή της είτε σε έναν επενδυτή ο οποίος κατέχει επίσης σημαντικό μέρος του κεφαλαίου των ανταγωνιστών της.