Μάθημα

Accordion Content

Ειδίκευση Ι: Χρηματοπιστωτικές Αγορές

Ειδίκευση ΙΙ: Ενέργεια και Περιβάλλον

Ειδίκευση ΙΙΙ: Τομέας των Επιχειρήσεων (Business)

Ειδίκευση ΙV: Ανταγωνισμός

Ειδίκευση V: Δίκαιο και Οικονομικά

  • Επιλογή οποιονδήποτε δύο εκ των μαθημάτων Περιορισμένης Επιλογής
  • Επιλογή οποιονδήποτε δύο από τα μαθήματα Επιλογής

 

Μαθήματα Περιορισμένης Επιλογής (ΠΕ)
(Επιλογή και παρακολούθηση 2 από τα παρακάτω 4 μαθήματα)
Τραπεζικό Δίκαιο και Οικονομικά
Εταιρική Διακυβέρνηση: Νομικές και Οικονομικές πτυχές
Περιβάλλον και Ενέργεια: Νομικές και Οικονομικές πτυχές
Προστασία του Ανταγωνισμού: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο
 
Μαθήματα Επιλογής
(Παρακολούθηση 2 μαθημάτων από τον κάτωθι πίνακα)
Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Εποπτεία Τραπεζών: Νομικές και Οικονομικές Πτυχές
Χρηματοοικονομική και Δίκαιο της Κεφαλαιαγοράς
Νομικό Πλαίσιο και Οικονομική Ανάλυση των Εργασιακών Σχέσεων
Δίκαιο και Οικονομικά των Επιχειρήσεων
Πολιτικές και Νομικό Πλαίσιο του κλάδου της Ενέργειας στην ΕΕ
Νομικές και Οικονομικές διαστάσεις των Δραστηριοτήτων και Συναλλαγών στον τομέα της Ενέργειας
Νομικές και Οικονομικές πτυχές των Συγχωνεύσεων, των Εξαγορών και της Κοινής και Διασταυρούμενης Ιδιοκτησίας (Common και Crossownership)
Σύγχρονα ζητήματα Προστασίας Ελεύθερου Ανταγωνισμού: Οικονομική και Νομική διάσταση
Δίκαιο και Οικονομικά της Ιδιωτικής και Κοινωνικής Ασφάλισης
Ποινική Καταστολή του Οικονομικού Εγκλήματος και της Διαφθοράς
Προστασία του Καταναλωτή: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο
Ρυθμιστικό Πλαίσιο και Οικονομική Ανάλυση των Νέων Τεχνολογιών
Διεθνείς Οργανισμοί και Διεθνές Εμπόριο
Δίκαιο και Οικονομικά των Ξένων Επενδύσεων και της Χρηματοδότησης της Ανάπτυξης
Τίτλος

Προστασία του Καταναλωτή: Οικονομικό Υπόβαθρο και Νομικό Πλαίσιο

Καθηγητές
Τύπος Μαθήματος
Μάθημα Επιλογής
Περιγραφή

Το μάθημα ξεκινά εμπλουτίζοντας το βασικό οικονομικό μοντέλο που οδηγεί στην οικονομική αποτελεσματικότητα με ζητήματα όπως ασυμμετρία πληροφόρησης, διαφήμιση και άλλους παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση, έτσι ώστε να εδραιωθεί η ανάγκη προστασίας του καταναλωτή. Προσεγγίζοντας τα θέματα αυτά με την βοήθεια των οικονομικών της πληροφόρησης (informational economics) και συμπεριφορικών οικονομικών (behavioral economics), αναδεικνύονται οι βασικοί κοινωνιολογικοί και οικονομικοί λόγοι για την προστασία του καταναλωτή και ο τρόπος με τον οποίο η προστασία αυτή μετουσιώνεται σε νομοθετική ρύθμιση. Ειδικότερα, εξετάζονται τα πεδία των ΓΟΣ, των συμβάσεων εκτός εμπορικού καταστήματος και από απόσταση, της ευθύνης του παραγωγού από ελαττωματικά προϊόντα, της ευθύνης του παρέχοντος υπηρεσίες και ζητήματα αθέμιτων εμπορικών πρακτικών. Επίσης αναλύεται ο ρόλος των δικαστικών αποφάσεων και των κρατικών ρυθμίσεων στην συμπεριφορά των καταναλωτών και των αγορών, η σημασία της ανεξάρτητης αρχής του Συνηγόρου του Καταναλωτή καθώς και άλλων οργανισμών, όπως ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων και ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, τέλος δε η σημασία των εθελοντικών συστημάτων πιστοποίησης ποιότητας.